Pamatuj na smrt

 

Pamatuj na smrt

Autor: Aleš Novotný

Počet stran: 408

Hodnocení na Goodreads: 4,06

 

Anotace:

            Středoškoláci Adam a Martin vyrůstali u prarodičů v Praze. Teď se ale stěhují na maloměsto, k otci kriminalistovi, který o ně léta nejevil zájem. Cestu si k němu hledají jen těžko, a navíc si musí zvykat na novou školu a ne vždy kamarádské spolužáky. Než se ale kluci stihnou trochu zabydlet, městem otřese strašný zločin, na který se málem zapomnělo – v lese najdou tělo roky pohřešované dívky Sáry. Další vražda na sebe nenechá dlouho čekat a co hůř, s tou první docela očividně souvisí. Mezi lidmi v městečku propuká strach a Adam, kterému okolnosti případu nedají spát, se vrhá do vyšetřování na vlastní pěst. Je totiž více než jasné, že vrahem je někdo, koho zná…

Moje hodnocení:

            Anotace, která naláká snad každého milovníka thrillerů. Hlavně těch YA. U knížky dám z nějakého důvodu i hodně na název. Tento mě zaujal hned. A ještě k tomu všemu jsem jí vyhrála v soutěži (u @flossielex) Co víc si přát? Opravdu hodně jsem se na tuto knihu těšila a měla jsem docela velká očekávání. Kniha Aleše Novotného je ale všechny zahodila do kouta. Jo, tak super to bylo.

            Začněme hezky od začátku. Prologem. Jednoznačně úžasný rozjezd, který mě napnul, a ještě víc na příběh naladil. Na jednu stranu mi ze začátku (po prologu) přišlo, že se nic extra neděje, ale na tu druhou jsem se ani náhodou nenudila. Čím více příběh postupoval, tím úžasnější byl, a já ke konci nevěřila tou, že tohle mohl někdo napsat. Opravdu smekám. Co se týče předvídání příběhu, tak jsem naprosto a dokonale selhala. Koukala jsem na to pouze s otevřenou pusou a říkala jsem si: „Cože?!“ Jediné, co se mi povedlo tak nějak odhadnout, byla romantická linka. K tomu se váže asi jediná moje výtka k této knize. Milostná scéna… Vážně to bylo nutný? Nicméně pokračujeme. Poslední dobou se snažím číst i poděkování atp. Pamatuj na smrt se oficiálně stává první knihou, kde jsem lepíkovala i zde.

            Je to napsáno nehorázně čtivě. Fakt hodně čtivě. Nebýt na táboře, přečtu to podle mě na jeden zátah naprosto bez problémů. Všechno je krásně popsáno a přirovnání taky nechyběla. Byla hezká, ale chvilku mi trvalo, než jsem s zvykla na jejich velkou četnost. Kromě toho autor používal krásný jazyk a nádherně si pohrál se slovy. Krátké kapitoly byly také jedině plus. Kdo z nás je nemiluje?

            Za zmínku určitě ještě stojí postavy. Hlavní hrdina Adam byl prostě dokonalý. Sarkastický, rozumný a hlavně měl rád knihy. Všichni se chovali velmi logicky. Občas jsem nad tím tedy kroutila hlavou, ale zase to k nim sedělo. Dává to vůbec smysl? To je asi jedno. Když už jsme u té logičnosti, tak musím ještě poznamenat promyšlenost celého příběhu. Po dočtení mi to vše dokonale zapadlo. I ty nejmenší drobnosti.

            Tato kniha určitě stojí za pozornost. Být vámi, tak neváhám, knihu okamžitě kupuji a rozčítám. Je fakt skvělá.

 

Citáty:

„Filozoficky vzato, nikdo není dokonalý a nikdo není tedy ani úplný kokot.“

„Pravda je někdy taková, jakou ji lidé chtějí mít.“

„V dokonalém světě by všechno bylo bílé nebo černé, správné, nebo špatné, a lidé by poznali rozdíl. Svět ale nebyl a nikdy nebude dokonalý.“

„Smrt je jedinou skutečností celého našeho života. Je to něco, s čím už se narodíme…“

„Memento mori… Pamatuj na smrt…“

10/10

 

Mějte se krásně a na viděnou u dalšího příspěvku

                                                                                              S láskou Hlavou v knihách


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Iron fey

Burn

Tygří sága